Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.03.2011 12:13 - Две прости правила
Автор: dasskal Категория: Хоби   
Прочетен: 4236 Коментари: 9 Гласове:
46

Последна промяна: 18.07.2011 11:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg




Здравейте! Аз съм най-обикновен български учител. Направих блог тук най-вече за дa коментирам, но сега ми се иска и аз да се отчета с един пост.

Реших първата ми тема да бъде българското образование. Няма да изпадам в подробности, а само ще споделя две съвсем прости неща, които трябва да бъдат спазени.

Първото вече е в сила. Говоря за униформите. Не е нормално ученички да се разхождат с вид на проститутки. Така разсейват не само съучениците си, но и преподавателите. При това положение не е възможно да има нормален учебен процес. Ето защо аз твърдо подкрепям униформите. Освен всичко друго, те придават и по-официален вид на българското училище, което има достатъчно проблеми, за да му създаваме още.

Второто условие за подобряване на образованието са наказанията. На някой може да му звучи варварско, но жилавите пръчки отново трябва да влязат в употреба. Разбира се, аз не съм садист и тази опция изобщо не ми харесва, но я намирам за абсолютно задължителна. Ясно, че човека разбира само от тояга. Колкото по-малки получат урок, толкова по-бързо ще влязат в правия път.

Към второто условие има едно също толкова задължително подусловие. Трябва да се назначи специална комисия, която да следи за учители-садисти, които неправомерно биха се възползвали от възможността да бият деца. Не трябва да се допускат и хора, които именно с тази цел стават преподаватели. Контрол на всяка крачка.

Тези две обикновени условия ще променят ситуацията много бързо. Наложително е, защото в момента някои ученици налитат да бият учителите си, ако не им пишат висока оценка. Аз самият бях потърпевш макар и само веднъж. Не желая да се повтаря.
Това е всичко от мен. Може би скоро пак ще драсна някой ред.


Тагове:   правила,   две,   прости,


Гласувай:
47



1. panazea - Поздрав , Учителю ,
07.03.2011 12:19
Униформи и дисциплина трябва да има ! Разбира се , че всеки има мнение по въпроса за образованието , но учителите са на предна линия , защото ядат попарата . Поздравления за постинга !
цитирай
2. анонимен - Ти да не си някакъв болен садист?
07.03.2011 15:58
цитирай
3. анонимен - Русти,
07.03.2011 17:03
стига с тия нови профили бе човек!
цитирай
4. dasskal - стига с тия нови профили бе човек...
17.03.2011 05:56
анонимен написа:
стига с тия нови профили бе човек!

Не съм Русти макар че за мен е чест това сравнение.
цитирай
5. darcy - Аз бих се възползвала с удоволствие от възможността да разполагам с пръчката.
11.04.2011 18:25
Ех, защо не са всички като Вас, даскале...
цитирай
6. mvergova - ООООО, Полигоре, ма много грозен си ...
28.04.2011 13:39
ООООО, Полигоре, ма много грозен си бил, бе! Чак ми дожаля за теб! :))))))
цитирай
7. dasskal - 6. darcy - Аз бих се възползвала с удоволствие от възможността да разполагам с пръчката.
18.07.2011 11:20
darcy написа:
Ех, защо не са всички като Вас, даскале...

Понякога си трябва пръчицата. Пляс, пляс и работата се оправя.
цитирай
8. dasskal - ООООО, Полигоре, ма много грозен си ...
18.07.2011 11:20
mvergova написа:
ООООО, Полигоре, ма много грозен си бил, бе! Чак ми дожаля за теб! :))))))

Моля, не ме оприличавайте на никой! Нека бъдем възпитани хора.
цитирай
9. tota - Реших и аз да допълня нещичко.
19.07.2011 09:35
Първо - за учителите - те са тези в чиито ръце са поверените съдбите на подрастващите. Знаем от какво значение е ролята на учителя.
В тази връзка имам предложение учителите да придобият статут на държавни служители и от училище да бъдат изгонени всички синдикати и всякакви политически заигравания. При всяка смяна на властта горе - долу автоматично започва чистка и подмяна на директорските екипи.Това е за сметка на реда и качеството на работата. Така ли лесно се формират управленски кадри?
Второ - да се увеличи възнаграждението, но да се степенува и по истински критерии.
3. Колкото до наказанията - взискателност трябва да има, но тя да е резултат от уважението към учителя заради личностните му качества,а не защото е краен в изискванията си и подхода към децата. Децата трябва да се обичат. Да се гледа на тях с доброто и да се мотивират, "запалят" в пътя на изграждането им и усъвършенстването им като личности.
4. Развитие на двигателната култура, връщане утринната гимнастика с музика, покриване нормативите в часовете по физкултура за всяка възрастова група, клас, степен. Изграждане на спортни клубове , по военно - приложни спортове, по танци и т.н.
5. Въвеждане на учебна дисциплина - етикет, как да се държим в обществото. Може да се застъпи и в часовете та класния ръководител.
6. Намаляване на критериите за пълняемост на паралелките за да се достига да всеки ученик. При сегашната ситуация това е трудно реализируемо.
7. Въвеждане правила за учениците, които трябва да се спазват, униформи, вечерен час, дисциплина, забрана на пушенето, алкохола, зависимости, секти и т. н. ; участие във форми по интереси и други. Достатъчно е воля да има в обществото и в учителството и всичко ще си отиде на мястото.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dasskal
Категория: Хоби
Прочетен: 32644
Постинги: 2
Коментари: 35
Гласове: 97
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930